Het algemene KIT vs. KIT topic / welke zal ik kopen? Deel 2

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Berichtdoor humbucker op ma 22 feb 2010, 23:40

LeonHeld schreef:
Toffe nickname!

Ik zou inderdaad voor die Troy set gaan, na een aantal jaar zul je toch over willen stappen op een profi setje. Beginnen met een Export of Forum hebben we allemaal gedaan.
Als je het geld kunt missen zoek dan een wat nieuwere export. Daar ben ik altijd heel erg over te spreken.

Google Pearl ISS maar eens :Y

Hehe, bedankt :)

Ik ga tegen dan een Pearl export zoeken denk ik. Gooi hem hier dan wel neer om te vragen of het iets is of niet.
humbucker

Berichtdoor LeonHeld op di 23 feb 2010, 00:00

humbucker schreef:
Hehe, bedankt :)

Ik ga tegen dan een Pearl export zoeken denk ik. Gooi hem hier dan wel neer om te vragen of het iets is of niet.

Goed idee, pomp het maar hier tegen die tijd ja(:
MAKE IT COUNT
DW & SJC Drums(:
LeonHeld

Berichtdoor Flexoni op di 23 feb 2010, 00:49

LeonHeld schreef:
Goed idee, pomp het maar hier tegen die tijd ja(:

Lekkere zin! Teveel de C1000 van binnen gezien vandaag?
Shine Custom Drums & Percussion
Flexoni

Berichtdoor LeonHeld op di 23 feb 2010, 15:22

Flexoni schreef:

Lekkere zin! Teveel de C1000 van binnen gezien vandaag?

Behoorlijk ja :lol:
MAKE IT COUNT
DW & SJC Drums(:
LeonHeld

Berichtdoor Cobus op zo 28 feb 2010, 23:29

hi boys,

ik wil/moet nieuwe vellen want heb de oude echt afgeslagen.
heb beetje rond gekeken maar vind veel oudere reacties, heeft er iemand een recent aanraden voor mij?

base - pearl export series 991011 57cm - 22inch
snare - pearl 36cm - 14inch
high tom - pearl export series 990132 31cm - 12inch
low tom - pearl export series 990491 33cm - 13inch
floor tom - pearl export series 990361 41cm - 16inch

thanks in advance!
Cobus

Berichtdoor CasB op zo 28 feb 2010, 23:32

Voor de toms:
Remo Emperor of Pinstripe.
Evans G2.
Aquarian Super 2.

Voor de snare:
Remo ambassador
Aquarian Texture coated

Voor de bassdrum:
Evans Emad
Aquarian Superkick I of II

Daarmee kan het eigenlijk niet mis gaan.
CasB

Berichtdoor Sjors op zo 28 feb 2010, 23:38

Waar bestel je via internet redelijk goede vellen?
Sjors

Berichtdoor marney op zo 28 feb 2010, 23:39

http://www.dendekkermuziek.nl
Drummen is net als schilderen , zonder goede techniek wordt het nooit wat .
marney

Berichtdoor dmenace op zo 28 feb 2010, 23:42

Voornamelijk AH huismerk, maar ook wel B en A merken...
dmenace

Berichtdoor Sjors op zo 28 feb 2010, 23:48

thanks boys
Sjors

Berichtdoor Sjors op ma 01 maart 2010, 00:47

Volgende wordt besteld;

TOMPACK STANDARD Evans G2 coated 12", 13" & 16"
REMO 14" Ambassador coated
Aquarian 22" Super kick II clear 2-ply with ring

ondervellen niet nodig om te vervangen?
Sjors

Berichtdoor paQ op ma 01 maart 2010, 10:35

hoe lang zitten ze erop?
nondorser
paQ

Berichtdoor Dudelich op di 09 maart 2010, 21:38

hallo allemaal ik heb een vraag over welk drumstel ik moet kopen, Ik heb tussen de 1400-1500 euro te besteden. Ik wil graag 4 toms en een bass met een heel laag geluid, een harde snare en cymbals voor rock/metal (maar niet alleen voor rock/metal!). merk maakt niet uit maar Sonor lijkt me toch een nice merk.

en vraag 2 is er veel verschil in hardware?
08-03-08
Dudelich

Berichtdoor paQ op di 09 maart 2010, 21:47

Ga naar diverse winkels, kijk, luister veel en maak je eigen keuze. Niemand kan dit vraagstuk voor je oplossen ;)
nondorser
paQ

Berichtdoor Addicted op di 09 maart 2010, 22:20

paQ schreef:Ga naar diverse winkels, kijk, luister veel en maak je eigen keuze. Niemand kan dit vraagstuk voor je oplossen ;)

Maar we kunnen hem wel de goede richting in schoppen :Y

M.a.w., kan je je wensen specifieker formuleren?
Hoe lang drum je al? Heb je al een drumstel? Hoe wordt het drumstel gebruikt (thuisgebruik, live, studio)? Hoeveel bekkens wil je? En belangrijk: ben je bereid tweedehands te kopen?

Het uitgangspunt is eigenlijk altijd: zorg dat de prioriteit uitgaat naar bekkens en snare, die bepalen het grootste gedeelte je geluid en dat zullen ze live ook veelal doen, daar je dan vaak op een ander drumstel speelt.
Ik zou grofweg 250 euro besteden aan een snare, 750 aan bekkens en 500 voor de ketelset.
It's Black Velvet
Addicted

Berichtdoor Dudelich op di 09 maart 2010, 22:24

Addicted schreef:
M.a.w., kan je je wensen specifieker formuleren?
Hoe lang drum je al? Heb je al een drumstel? Hoe wordt het drumstel gebruikt (thuisgebruik, live, studio)? Hoeveel bekkens wil je? En belangrijk: ben je bereid tweedehands te kopen?

Het uitgangspunt is eigenlijk altijd: zorg dat de prioriteit uitgaat naar bekkens en snare, die bepalen het grootste gedeelte je geluid en dat zullen ze live ook veelal doen, daar je dan vaak op een ander drumstel speelt.
Ik zou grofweg 250 euro besteden aan een snare, 750 aan bekkens en 500 voor de ketelset.

2 jaar, ja roland td 3, thuis maar ik ga live spelen, 3 of meer, ja hoor!
08-03-08
Dudelich

Berichtdoor supermachiel op di 09 maart 2010, 23:33

Oeh er is hier iemand op dit forum die een heel lekker stej e te koop heeft staan voor niet veel geld.

viewtopic.php?f=28&t=10225
Errrug lekker setje. Berken dus leuke attack en dus goed voor rock/metal (maar ook voor andere dingen XD)

Tja bekkens, bekkens, bekkens...
Dat is een lastig punt. Zoveel mensen zoveel wensen. Hier geld natuurlijk ook -kijk en luister. kijk dan pas naar de prijs.

Je kan een bekken kopen van 400 euro om er thuis achter te komen dat hij 'toch niet echt lekker is' terwijl een goedkoper ding lekkerder klinkt in jou oren.

SUCCES!
...... Ja...... heus!
supermachiel

Berichtdoor Addicted op di 09 maart 2010, 23:46

supermachiel schreef:Tja bekkens, bekkens, bekkens...
Dat is een lastig punt. Zoveel mensen zoveel wensen. Hier geld natuurlijk ook -kijk en luister. kijk dan pas naar de prijs.

Je kan een bekken kopen van 400 euro om er thuis achter te komen dat hij 'toch niet echt lekker is' terwijl een goedkoper ding lekkerder klinkt in jou oren.

Dat klopt helemaal. Maar er zijn wel richtlijnen waar je je aan kan houden.
Staar je in ieder geval niet blind op één merk. Sommige mensen vinden het mooi vanwege het plaatje, maar wat mij betreft heeft klank de hoogste prioriteit.

Grofweg kan je bekkens verdelen in 3 segmenten: beginners-, midden- en topklasse.
De beginnersklasse zou ik sowieso vermijden, denk hierbij aan Paiste 101/302.
De middenklasse (300-400 euro per set) is wellicht interessant omdat hier een aantal sets bij zitten die veel "bang for your bucks" geven. Denk aan Masterwork Troy, Sabian B8.
In de topklasse zit veel verschil, zowel in klank als in prijs. Grofweg zijn er de 3 grote merken, Zildjian, Sabian en Paiste. Daarnaast is er een legio kleine merken die kwalitatief niet onder doen voor de gevestigde drie. Echter in prijs zijn ze vele malen goedkoper.
Voordeel van één van de grote is wel dat ze veel tweedehands worden aangeboden en ook relatief gemakkelijk door te verkopen zijn.
Voor uitgebreid advies over bekkens loopt er een apart draadje: viewtopic.php?f=15&t=183&start=1325

Over de drums: de link die Supermachiel postte is goede set en qua prijs niets mis mee, alleen boven het budget. Er blijft dan niets over voor de rest.

Als je van plan bent veel live te gaan spelen ondersteunt dat mijn vorige punt nog meer. In veel gevallen speel je live op een vreemd drumstel, waarbij je alleen je eigen bekkens, snare en pedalen gebruikt. Zorg dat die in orde zijn, dan heb je het grootste deel van je sound altijd bij je.

Verder, heb je wel eens akoestisch gespeeld of speel je regelmatig akoestisch?
It's Black Velvet
Addicted

Berichtdoor Tanco op wo 10 maart 2010, 11:28

Kijk ook eens naar gebruikte bekkens, zo kun je voor weinig op echt professionele bekkens spelen. Verder vind ik de Dream bliss wel erg tof als je geen luide muziek speelt.
Tanco

Berichtdoor Dudelich op wo 10 maart 2010, 12:59

dank voor berichten, wat moet ik weten is dus alles gewoon proberen :P. ik zal vrijdag eens naar feed back gaan en om addict te beatnwoorden ja ik speel regelmatig op akoustisch dus ik weet wat ik moet verwachten!

bye
08-03-08
Dudelich

Berichtdoor Madencio op wo 31 maart 2010, 18:06

Hallo mensen,

ik wil een nieuwe drumstel halen omdat mijn oude echt een beginners drumstel is, dus ik wil overstappen naar iets nieuws. Nou ben ik aan het twijfelen tussen de Tama Superstar Hyperdrive SK62HZBN en de DW PDP X7. Beide zijn ongeveer even duur maar ik wilde weten of er misschien verschil in zit, misschien qua hardware ofzo? Alvast bedankt voor jullie reacties ;).
Madencio

Berichtdoor Addicted op wo 31 maart 2010, 18:53

Er is één groot verschil (vooruit, eigenlijk twee) wat volgens mij ook groot verschil in het geluid kan maken. Namelijk de hoops, de PDP X7 heeft lichtere triple-flanged hoops, waar de TAMA uitgerust is met die-cast hoops.

Daarnaast heeft de TAMA hyperdrive toms, extra kort dus. Kwalitatief zal er nauwelijks verschil in zitten. Ik kan me herinneren dat er bij PDP wel eens slechte exemplaren tussen zaten, maar dat was dacht ik bij de (inmiddels gediscontinueerde?) BX serie.

Over het verschil in meegeleverde hardware kan ik je niets vertellen, alleen dat ik zelf zeer tevreden ben met de hardware van TAMA. Met hardware van PDP heb ik geen lange-termijn-ervaring.

Welke voor jou de beste keuze is kan je eigenlijk alleen achterkomen door ze 1-op-1 te vergelijken.

Kijk trouwens ook even tweedehands, als dat een optie voor je is. Het prijsverschil is behoorlijk groot.
It's Black Velvet
Addicted

Berichtdoor Cicerodrummer op wo 31 maart 2010, 18:57

De Tama is van Berken of Basswood, de PDP is van Maple (geen idee of dit veel verschil maakt, eeuwig discussiepunt!)
"To give anything less than your best,
is equal to not giving anything at all"
Cicerodrummer

Berichtdoor Madencio op wo 31 maart 2010, 19:07

Nou, ik zie dat de Tama gaat voor 1039 euro en de DW voor 1095, dus er zit niet zo gek veel verschil in.
Qua hardware en kwaliteit zijn ze dus ongeveer gelijk?
Madencio

Berichtdoor Addicted op wo 31 maart 2010, 19:23

PDP is géén DW. Voor zover ik weet is PDP wel een dochteronderneming van DW, maar zijn de bedrijven voor de rest gescheiden (correct me if I'm wrong).

De discussie maple (esdoorn)/berken. Het is al vaak gezegd: er is maple en maple, evenals berken en berken. In deze prijsklasse is volgens mij vooral de kwaliteit van het hout bepalend, dat bepaald namelijk onder andere wat voor draagrand gefreesd kan worden. En die kwaliteit uit zich in de prijs.
Vandaar dat ik misschien zelfs wel zou kiezen voor berken, dat volgens mij goedkoper is dan esdoorn waardoor voor hetzelfde geld kwalitatief beter hout kan worden verwerkt. Of het prijsverschil zo groot is dat deze vlieger ook daadwerkelijk opgaat, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht zijn er andere forumleden die hier meer over kunnen vertellen?
It's Black Velvet
Addicted

VorigeVolgende

Keer terug naar Drums, Snares & Toms