Scheurtje In Bekken

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Berichtdoor Frank B. » Do 27 Nov 2003, 18:09

Wie weet een bedrijf, bij voorkeur in (buurt van Utrecht stad) dat een bekken rondom kan 'afzagen' i.v.m. scheurvorming (aan de buitenkant)? Of zijn er nog andere oplossingen?

Frank B.
Frank B.

Berichtdoor Robin67 » Do 27 Nov 2003, 18:32

Hoi Frank. Misschien heb je hier wat aan. LINK
Éven zitten...
Robin67

Berichtdoor Murgen » Do 27 Nov 2003, 18:32

quote:

Wie weet een bedrijf, bij voorkeur in (buurt van Utrecht stad) dat een bekken rondom kan 'afzagen' i.v.m. scheurvorming (aan de buitenkant)? Of zijn er nog andere oplossingen?
Om laten smelten? De oude 2002's doen het perfect in de Paiste 'Spirit of 2002' snaredrum. Flauw maar je zal je bekken waarschijnlijk als herinnering aan de muur moeten gaan hangen. Waren het goede herinneringen?
Drumming is a state of mind
Gebruikers-avatar
Murgen

Berichtdoor Drumkruk » Do 27 Nov 2003, 18:57

Ik heb twee bekkens waar een scheurtje in zat... ik ben naar mijn buurman gelopen en heb gezegt snij die scheurtjes eens rondom weg... zeg maar half rondje... dus niet het hele fucking bekken dan is de hele klank weg... zoals ik het nu heb dan is de klank er nog geheel en de scheur gaat neit verder... en dan kan je weer 2 jaar... Afbeelding
----> <a href='http://www.base-ment.com' target='_blank'>BASE-MENT</a> <----<br>neem een kijkje op de site van mijn band... :D<br>
Gebruikers-avatar
Drumkruk

Berichtdoor Pieter » Do 27 Nov 2003, 19:29

Ik ken ook mensen die laten op het einde van de scheur een klein gaatje boren in de hoop dat hij niet verder scheurt. Maar dan scheurt hij altijd weer verder dus dat haalt niet veel uit! Afbeelding
Pieter

Berichtdoor Drumkruk » Do 27 Nov 2003, 20:01

quote:

Ik ken ook mensen die laten op het einde van de scheur een klein gaatje boren in de hoop dat hij niet verder scheurt. Maar dan scheurt hij altijd weer verder dus dat haalt niet veel uit! Afbeelding
zeker drummer met zo'n opmerking
----> <a href='http://www.base-ment.com' target='_blank'>BASE-MENT</a> <----<br>neem een kijkje op de site van mijn band... :D<br>
Gebruikers-avatar
Drumkruk

Berichtdoor crossover » Vr 28 Nov 2003, 10:21

als je gaat boren zet dan wel een bril op, anders raak je misschien wel een oog kwijt...
Life is what happens to you while you're busy making other plans.
Gebruikers-avatar
crossover

Berichtdoor Jeek » Vr 28 Nov 2003, 10:30

Dat gaatje boren heeft idd niet zo veel zin.

'k heb het ook wel eens gedaan, maar na een tijdje begon het weer verder te scheuren.

Misschien is afdraaien een betere oplossing, maar hier heb ik geen ervaring mee.

't was trouwens maar een 14" ZBT crash, dus heb ik maar een nieuwe crash gekocht. Afdraaien is volgens mij duurder dan die hele bekken, maar als je een of andere K serie of Paiste Signature hebt...
Gebruikers-avatar
Jeek

Berichtdoor Arno » Vr 28 Nov 2003, 19:08

Ik moet daar niks van hebben, afdraaien, boren, zagen... Afbeelding
Volgens mij verknoei je je hele bekken en de klank ermee en kun je beter voor een nieuwe gaan
Pearl - Paiste - Evans - JECA - Balbex - Hardcase
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Jolene » Vr 28 Nov 2003, 19:24

of zoals in de vorige topic
afdraaien (heb ik gedaan) en dan enkele gaatjes erin met zo'n revetten, voor die zizzle klank
Jolene

Berichtdoor Scheurijzer » Vr 28 Nov 2003, 20:36

Vraagje (en belangrijk, aangezien ik op het punt sta een aankoop te doen)

ik heb gehoord dat als een bekken met de richting mee barst, dat dat dan in garantie is, zijn er mensen die dat kunnen bevestigen?

(dus niet een barst aan de buitenkant, maar een barst evenwijdig met de ringen)

Scheurijzer
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als alle anderen
Scheurijzer

Berichtdoor Jeek » Vr 28 Nov 2003, 21:34

quote:

Vraagje (en belangrijk, aangezien ik op het punt sta een aankoop te doen)

ik heb gehoord dat als een bekken met de richting mee barst, dat dat dan in garantie is, zijn er mensen die dat kunnen bevestigen?

(dus niet een barst aan de buitenkant, maar een barst evenwijdig met de ringen)

Scheurijzer

Das niet vanzelfsprekend.

Volgens mij ide meeste series (op instappers na) van de meeste merken wel zo.
Bij een Paiste 302 zal er waarschijnlijk geen garantie op zitten, maar volgens mij bij de Alpha serie wel al.

Als je bekken loodrecht op de rand inscheurt kun je je nooit beroepen op garantie.

Moet je ff navragen, dus.
Gebruikers-avatar
Jeek

Berichtdoor Drumkruk » Za 29 Nov 2003, 10:37

quote:

Ik moet daar niks van hebben, afdraaien, boren, zagen... Afbeelding
Volgens mij verknoei je je hele bekken en de klank ermee en kun je beter voor een nieuwe gaan
dat wat ik zei werkt echt prima... ik zal eens kijken of het op een foto van mijn kit staat
Gebruikers-avatar
Drumkruk

Berichtdoor Arno » Za 29 Nov 2003, 13:31

quote:

dat wat ik zei werkt echt prima... ik zal eens kijken of het op een foto van mijn kit staat
Dat kun je wel zeggen en je kunt wel mooi een fotootje plaatsen, maar ik geloof er niks van dat je je oude (echte) klank van het bekken hebt al je er in aan het zagen of snijden gaat...
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Pieter » Za 29 Nov 2003, 14:02

quote:

Dat kun je wel zeggen en je kunt wel mooi een fotootje plaatsen, maar ik geloof er niks van dat je je oude (echte) klank van het bekken hebt al je er in aan het zagen of snijden gaat...
Je kan er toch ook gewoon een china ofzo een of andere eigen creatie van maken? Je zaagt er zelf met de ijzerzaag stukken vanaf zodat er geen scheuren meer inzitten. Dan sla je er een beetje met een hamer op om de klank te veranderen ofzo. Beetje aan hobbieën is beter dan weggooien toch?
Pieter

Berichtdoor Arjen » Za 29 Nov 2003, 14:03

Maar om nou gelijk met een hamer tekeer te gaan op een bekken Afbeelding
Gebruikers-avatar
Arjen

Berichtdoor Arno » Za 29 Nov 2003, 14:08

Ach ja, iedereen moet ook maar zelf weten wat die doet met z'n bekkens..
Ik weet in ieder geval wel dat je mij nooit zult zien zagen in bekkens of ze uit ziet deuken...
Btw, ik heb ook nog nooit een scheur in een bekken geslagen, en toch sla ik niet zacht. Ligt volgens mij ook aan je techniek en of je de bekkens vol en recht op de rand raakt..
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Pieter » Za 29 Nov 2003, 14:29

quote:

Ach ja, iedereen moet ook maar zelf weten wat die doet met z'n bekkens..
Ik weet in ieder geval wel dat je mij nooit zult zien zagen in bekkens of ze uit ziet deuken...
Btw, ik heb ook nog nooit een scheur in een bekken geslagen, en toch sla ik niet zacht. Ligt volgens mij ook aan je techniek en of je de bekkens vol en recht op de rand raakt..
Je mag opzich best op de rand hakken als je het maar met de goede techniek doet inderdaad, niet haaks erop dus maar zo evenwijdig mogelijk aan je bekken zodat je toch nog alleen de rand raakt. Maar ik moet nog zien hoe lang ze bij mij heel blijven, ik heb nog niet zo vaak op die dingen gespeeld en we spelen eens in de twee weken in de oefenruimte, de andere weer speel ik elektronisch met de band.
Pieter

Berichtdoor Sandrum » Ma 15 Dec 2003, 14:33

ik heb in een paar bekkens ook wat scheurtjes geslagen. bij mn 18" crash (maar dat was een Magnum; niet echt goeie kwaliteit Afbeelding ) en bij mn 8"splash van Stagg, die zijn best dun. bij beide ben ik er mee naar de drumwinkel geweest en een hap uit laten zagen, bij die crash klonk t nergens meer na maar die splash klink nog best lekker. Tja misschien is t van het soort bekken afhankelijk of je er nog een mooi en fatsoenlijk geluid uit krijgt. Afbeelding
Kijk nooit in het achterste van een hoestende koe...
Sandrum

Berichtdoor Arjen » Ma 15 Dec 2003, 15:52

quote:

Je mag opzich best op de rand hakken als je het maar met de goede techniek doet inderdaad, niet haaks erop dus maar zo evenwijdig mogelijk aan je bekken zodat je toch nog alleen de rand raakt.

Doe wat je niet laten kunt, zolang je maar van mijn bekkens afblijft. Ik houd er een andere mening op na: bekkens hameren is een vak, de mensen die dat werk doen weten wat voor effect het heeft als je op een bepaalde plek slaat en wat dat met de klank doet. Daarnaast beschikken zij ook over het juiste gereedschap, want denk maar niet dat ze met een hamer van de Gamma (dat zeg ik) op die bekkens hameren. Als je er geen verstand van hebt is het ook niet wijs om het zelf te doen.

Pieter ik zeg dit als waarschuwing, voordat de jonge jongens hier gelijk achter hun pc vandaan sprinten op zoek naar een hamer, in de hoop hun Paiste 302 cymbals om te kunnen hameren naar een Signature serie. Wat jij met je bekkens doet mag je van mij helemaal zelf weten.
Gebruikers-avatar
Arjen

Berichtdoor Arno » Ma 15 Dec 2003, 18:11

quote:

Doe wat je niet laten kunt, zolang je maar van mijn bekkens afblijft. Ik houd er een andere mening op na: bekkens hameren is een vak, de mensen die dat werk doen weten wat voor effect het heeft als je op een bepaalde plek slaat en wat dat met de klank doet. Daarnaast beschikken zij ook over het juiste gereedschap, want denk maar niet dat ze met een hamer van de Gamma (dat zeg ik) op die bekkens hameren. Als je er geen verstand van hebt is het ook niet wijs om het zelf te doen.

Pieter ik zeg dit als waarschuwing, voordat de jonge jongens hier gelijk achter hun pc vandaan sprinten op zoek naar een hamer, in de hoop hun Paiste 302 cymbals om te kunnen hameren naar een Signature serie. Wat jij met je bekkens doet mag je van mij helemaal zelf weten.

Eindelijk toch nog iemand die het met me eens is.
Als je een scheur in je bekken slaat, jammer dan, maar weg ermee.
Als je er in gaat zagen en slaan en knippen wordt het er totaal niet beter op.
Je krijgt nooit 't geluid terug dat het bekken had. Een bekken is namelijk niet voor niets op een bepaalde grote en in een bepaald gewicht gemaakt en op bepaalde manier behamerd en geschoren...
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Robin67 » Ma 15 Dec 2003, 18:36

quote:

Als je een scheur in je bekken slaat, jammer dan, maar weg ermee.
Als je er in gaat zagen en slaan en knippen wordt het er totaal niet beter op.
Je krijgt nooit 't geluid terug dat het bekken had.
Ik heb 't dus ook wel 's gedaan Afbeelding . Als 't geld op is moet je wat hè Afbeelding
Éven zitten...
Robin67

Berichtdoor Nijntje » Ma 15 Dec 2003, 18:53

Ach als je je maar vermaakt toch Afbeelding
And letz see whats behind door number 32...
Gebruikers-avatar
Nijntje

Berichtdoor Robin67 » Ma 15 Dec 2003, 19:22

Dat gelukkig wel Afbeelding
Éven zitten...
Robin67

Berichtdoor Pieter » Di 16 Dec 2003, 14:08

quote:

Haha je begrijpt me hier verkeerd. Ik had het hierzo over het slaan met stokken! Afbeelding Dat je best op met kracht op de rand mag slaan met stokken, als je maar onder goede hoek slaat! Afbeelding
Pieter

Volgende

Terug naar Drums, Snares & Toms