Pollux schreef:Hallo iedereen,
Van plan om eindelijk dat drumstel aan te kopen, zette ik mijn zinnen op de TD-4K.
Zopas heel het item doorgenomen. Daarbij dacht ik enig commentaar te vinden op het verschil tussen de TD-4K en de TD-4KX. De laatste is klaarblijkelijk uitgerust met gaasvellen op alle drums, ook de toms. Vraag 1. Is dit het prijsverschil waard t.o.v. de TD4 K ?
Voorts lees ik op de site van Roland dat het "Kick drum pedal" niet inbegrepen is. 2. Hoe kan dit ? Zonder dit pedaal kan men toch niet verder. Of is dit een speciaal pedaal dat iedereen apart koopt ?
Alvast bedankt.

Pollux schreef:Hallo iedereen,
Van plan om eindelijk dat drumstel aan te kopen, zette ik mijn zinnen op de TD-4K.
Zopas heel het item doorgenomen. Daarbij dacht ik enig commentaar te vinden op het verschil tussen de TD-4K en de TD-4KX. De laatste is klaarblijkelijk uitgerust met gaasvellen op alle drums, ook de toms. Vraag 1. Is dit het prijsverschil waard t.o.v. de TD4 K ?
Voorts lees ik op de site van Roland dat het "Kick drum pedal" niet inbegrepen is. 2. Hoe kan dit ? Zonder dit pedaal kan men toch niet verder. Of is dit een speciaal pedaal dat iedereen apart koopt ?
Alvast bedankt.
DIYDrummer schreef:
1: Gaasvellen spelen soms lekkerder dan de rubber plakjes. Zelf heb ik een TD-4 met alleen de snare als gaasvel en ik ben meer dan tevreden. De extra kosten voor de gaasvellen op de toms vond ik de investering niet waard, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ga eens naar een drumwinkel waar ze verschillende versies hebben staan en probeer het, zou ik zeggen.
2: Drumpedaal wordt er vaak inderdaad niet bijgeleverd. Bij veel winkels kun je meestal wel een deal scoren voor gratis pedaal/drumkruk/stokken/koptelefoon (gewoon vragen) bij zo'n kit, maar er zijn zoveel pedalen dat ze er gewoon geen 'standaard' model bijdoen zodat je zelf het zo gek kan maken als je wilt. Geen speciaal pedaal, gewoon die van je akoestische set past.

) Akoestische toms hebben namelijk (over het algemeen) veel minder rebound dat de rubberen pads. Dat is vooral zo bij de floortom. Daf cf schreef:Beste man,dat klopt maar dan wel zonder sarcasme graag,niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie.
Als dat '93 refereert aan jouw bouwjaar heb je duidelijk ook nog een hoop te leren over communicatie. Doen ze op het VWO niks meer daaraan ?
Gr Mark
Daf cf schreef:Beste man,dat klopt maar dan wel zonder sarcasme graag,niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie.
Als dat '93 refereert aan jouw bouwjaar heb je duidelijk ook nog een hoop te leren over communicatie. Doen ze op het VWO niks meer daaraan ?
Gr Mark
Wilde alleen even zeggen dat die reacties van mij mijn meningen waren (want die laatste post waarin stond dat dat jouw mening was kwam ook een beetje bot over). 
Daf cf schreef:Beste man,dat klopt maar dan wel zonder sarcasme graag,niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie.
Gr Mark

Daf cf schreef:Hoi Skinny,je hebt gelijk ik had er al spijt van nadat ik het erop gezet had maar ik liet mij even gaan maar de manier waarop Sander zijn reacties schreef vond ik nogal onbeschoft,ik ken de beste man helemaal niet en misschien bedoelde hij het ook niet op die manier maar er zijn verschillende manieren waarop je iets kunt zeggen. "jij wilde een reactie ? die kun je krijgen " vind ik nou niet de beste manier om te communiceren tegen een persoon die je niet kent,vandaar.
Respect voor elkaar is belangrijk vooral in deze tijd,dus was het van mij ook niet zo netjes,sorry daarvoor.
Zand erover en laten we opnieuw beginnen.
Gr Mark

Thedrugsdontwork schreef:Haa,
Ik zit nou een klein half jaartje op drumles en ben nog niet zo heel bekend hoe mijn Roland TD-4 werkt.Over het algemeen weet ik wel hoe het ding in elkaar zit enzo, maar eigenlijk is voor mij de vraag of zo'n ding makkelijk uit te breiden is bijv. : extra cymbals en/of pads.
Kan ik bijv. mijn drum rack uitschuiven en zo niet, waar kan ik gemakkelijk op internet vinden waar ik drum racks kan kopen voor een electrisch drumstel?
Kan iemand mij helpen?![]()
-Thedrugsdontwork
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers